بازاریابی تک به تک 36ص

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت
تعداد صفحات: 36
در بازاریابی سنتی شاخص موفقیت, <<سهم از بازار>> است, ولی در بازاریابی تک به تک شاخص موفقیت, <<سهم از مشتری>> است.
تفاوت بازاریابی تک به تک نسبت به بازاریابی سنتی:
بازاریابی سنتی محصول مدار است اما بازاریابی تک به تک مشتری مدار است. در بازار یابی سنتی هدف افزایش سهم از بازار است و بازاریاب سنتی سعی دارد مشتریان بیشتری برای محصولات خود پیدا کند در حالیکه در بازار یابی تک به تک هدف افزایش سهم از مشتری است و بازار یاب تک به تک در پی یافتن محصولات بیشتر برای مشتریانش می باشد بازاریاب سنتی بر روی محصولاتش اعمال مدیریت می کند حال آنکه بازاریاب تک به تک مشتریانش را مدیریت می کند.
ضرورت و اهمیت تحقیقات بازاریابی
1- پیچیدهتر شدن داد و ستدهای تجاری و رقابت فشردهتر چه در سطح ملی، بینالمللی و جهانی نسبت به دهههای قبل.
2- داشتن اطلاعات کافی از عوامل تأثیرگذار در بازار، عواملی که اگر راجع به آنها اطلاعات کافی و به روز نداشته باشیم، به دشواری میتوانیم در بازار باقی بمانیم.
3- نخستین گام در راه شناخت صحیح بازار هدف تعیین مخاطبان محصول و در نتیجه زیربنای مدیریت سازمانهایی که برنامه کار خود را با توجه به نیازها و خواستههای مشتریان تنظیم میکنند.
4- تعیین سیاستهای بازاریابی و استفاده از عوامل قابل کنترل و خارج از کنترل بازار به بهترین وجه.
5- کشف بازارهای جدید، گسترش موارد استفاده از محصولات یا خدمات فعلی.
6- کاهش ریسک ناشی از تصمیمات نادرستی که ممکن است از عدم اطلاعات کافی در ارتباط با موضوعی گرفته شود.
7- پیشبینی و تخمین تقاضا برای محصول، تعیین میزان عرضه و فروش آتی محصول و جلوگیری از نوسان تولید. (کمبود عرضه یا تقاضا)
8- کاهش هزینهها به دلیل تولید بر طبق نیاز و خواسته مشتری، مدیریت انبارداری (جلوگیری از کمبود یا مازاد محصول در انبار)، ثبات قیمت، شناسایی دقیق بازار هدف و تولید محصول بر طبق آن .
9- توجه ویژه به بُعد اجتماعی، روانی و عاطفی انسانها در مصرف محصولات (بدون اتکای صِرف به کالا محور بودن افراد ) با تکیه بر خواستههای مشتریان.
10- ارتباط بهتر با مخاطبین بازار.
11- استفاده از تحقیقات بازاریابی هم برای کالاهای مصرفی (تولید محصول جدید، اثربخشی فعالیتهای تبلیغاتی، معرفی محصول و شرکت به بازار و ...) و هم کالاهای سرمایهای و واسطهای (تولیدکنندگان کالاهای واسطهای، ارائهدهندگان خدمات مالی نظیر بانکها و بیمه، سازمانهای دولتی و آموزشی و ...).
12- دستیابی به اطلاعات مختلف مانند کیفیت محصولات، رنگ، بسته بندی، توزیع، ترفیع، خدمات پس از فروش، خصوصیات و مزیتهای رقابتی کالاها و خدمات رقبا و استفاده از آنها برای تجزیه و تحلیل (نقاط قوت، نقاط ضعف، فرصتها و تهدیدات شرکت) و در نهایت کمک به تصمیمگیری بهتر مدیران.
13-از مهمترین کاربردهای تحقیقات بازاریابی آشنایی با خواسته های مصرفکنندگان تمایلات و دیدگاههای مخاطبان هدف، واکنش مصرفکنندگان نسبت به یک محصول خاص و نحوه انتخاب یک محصول خاص است که این امر به بقای آن محصول در بازار کمک میکند
مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)
مقدمه
از نظر تاریخی، تا قبل از انقلاب صنعتی، تجارت و بازرگانی بیشتر، رابطه محور بوده است. پس از انقلاب صنعتی زمانی که تولید انبوه با روشهای جدید بهسرعت رشد کرد و مصرف انبوه رخ نمایاند، واسطهها در زنجیره توزیع قدرتمندتر شده، رابطه سنتی بین تولید کنندگان و مشتریان از هم گسسته شد. در نتیجه توزیع در سطح گسترده جغرافیایی پدیدار شد که خود نیاز به توزیع و بازاریابی انبوه را به همراه داشت. این روند در شرایطی که تقاضا بیش از عرضه بود، ضامن سودآوری بسیاری از شرکتها تلقی میشد.
بر اساس دیدگاه بازاریابی مبادله، صرفنظر از اینکه مشتری قدیمی باشد یا جدید. برنامههای بازاریابی به گونهای طراحی میشدند که بتوانند مبادله تولیدات و کالاها را تسهیل کنند. همه این عوامل دست به دست هم دادند، تا بیشترین تمرکز بر بحث مبادله اعمال شود. در نتیجه، تمام تلاشها در جهت افزایش دفعات و مقدار خرید مشتری بود، که این امر موجب صرف بودجه بسیار اندکی برای ایجاد رابطه پایدار و با ثبات با مشتریان قدیمی شده بود. در این مقطع قیمت بعنوان یک بحث مهم جلوهگر شده، و بازاریابان سعی می کردند به طور متوالی خریداران را به خرید مجدد تشویق کنند. بدون توجه به این که آیا هر یک از خریداران از قبل خریدی انجام داده است یا خیر. در این وضعیت، رقابت اصلی بر حفظ ارائه خدمات و توسعه محصول به مشتری و تسهیل خرید مشتری بود نه حفظ و نگهداری رابطه با مشتریان موجود.
با شدت گرفتن رقابت، امروزه شاهد پیشی گرفتن تمرکز بر روی روابط به جای تمرکز بر روی مبادله هستیم. در وضعیت جدید بازاریابی انبوه کارآیی چندانی نداشته و از سودآوری کمتری برخوردار است. در شرایطی که میزان عرضه زیاد است و بیشتر بازارها در مرحله بلوغ به سر میبرند، مشتریان جدید به سختی یافت میشوند. علاوه بر این اعلام شده است که کسب یک مشتری جدید حدود 6 الی 9 برابر حفظ مشتریان قبلی هزینه دربر خواهد داشت. بنابراین، نیاز مبرم به نگهداری مشتریان فعلی بشدت در شرکتها و بنگاهها احساس می شود.
براساس دیدگاه بازاریابی ارتباط با مشتری، رابطه بین طرفین مبادله، هسته اصلی پدیده بازاریابی قرار میگیرد. در این دیدگاه خریدهای مستمر و فرصتهای فروش مجدد، از طریق مدیریت مناسب روابط پیگیری میشود.
ده فرمان بازاریابی
1-بیاموزید که از دید مشتری نگاه کنید.
مانند مشتریانتان بیاندیشید. برخورد کل سازمان را در هنگام یک معامله از دید یک مشتری بررسی کنید.در این آنالیز حتی موارد جزئی مانند تعداد زنگهای تلفن قبل از برداشتن گوشی ،میزان معطلی مشتری در جلوی باجه ،میزان صحت سفارشات و محموله ها ،تحویل بموقع کالا ،میزان دقت و برخورد دوستانه کارمندان و نظایر آنها را در نظر بگیرید.
2-خود را یک کاراموز در امر سرویس دهی تلقی کنید.
قبل از تصمیم گیری برای ایجاد تغییرات ببینید کدام شرکت در صنعت شما بهترین سرویس دهی را دارد؟پس از آن استراتژی سرویس دهی خود را تدوین کنید.می خواهید چقدر خوب باشید؟آیا تصمیم دارید بهترین باشید؟در غیر اینصورت چه سطح سرویس دهی را میخواهید ارائه کنید و چقدر طول میکشد تا به آن سطح برسید؟این کار چقدر هزینه در بر خواهد داشت؟در هنگام ارزیابی هر برنامه جدید از خودتان بپرسید آیا این کار باعث بهتر شدن سطح سرویس دهی شما خواهد شد؟اگر جواب مثبت است وآن کار نیز در حد استطاعت شما است انجامش بدهید.

سایر محصولات :
بازاریابی تک به تک 36ص
بازاریابی تک به تک 36ص...
دانلود پاور پونت علوم چهارم ابتدایی فصل چهارمجانوران بی مهره.دانلود پاور پونت...
پاورپوینت در مورد دستگاه عصبی واندام های حسی .پاورپوینت در مورد دستگاه عصبی...
تحقیق درباره بررسی مقایسه ای خصیصه سلطه گری و سلطه پذیری در زنان شاغل و غیر شاغلتحقیق درباره بررسی مقایسه ای...
دانلود پاورپوینت ریاضی دوم دبستان مفهوم ساعت.دانلود پاورپوینت ریاضی دوم دبستان...
بارکد 8 صبارکد 8 ص...
تحقیق در مورد بتن غلطکی 20 صتحقیق در مورد بتن...
پاورپوینت پایه چهارم ابتدایی آموزش ضرب .پاورپوینت پایه چهارم...
تحقیق درباره بررسی مقایسة هوش و هیجان کودکان عادی و کودکان کار و خیابانتحقیق درباره بررسی مقایسة...
دانلود پاورپوینت در مورد نواحی صنعتی مهم ایران.دانلود پاورپوینت در مورد نواحی صنعتی مهم...
بارکد خوانبارکد خوان...
دانلود مقاله پیرامون پول الکترونیکی با شتاب از راه می رسد ما کجا ایستاده ایمدانلود مقاله پیرامون...
پاورپوینت در مورد امام حسن عسگری ع .پاورپوینت در مورد...
تحقیق درباره بررسی مفهوم رهبری در جامعه در آثار رومی با تاکید بر مثنوی معنویتحقیق درباره بررسی مفهوم رهبری...
دانلود پاورپوینت درس 9 تاریخ مورد حمله ی مغول ها به ایران.دانلود پاورپوینت درس 9 تاریخ مورد...
اینترنت و فایروالاینترنت و فایروال...
تحقیق درباره بررسی مشکلات عاطفی روانیتحقیق درباره بررسی مشکلات عاطفی روانی...
اینترنت فایروال 26صاینترنت فایروال 26ص...
پاورپوینت در مورد الگوهای و روش های نوین تدریس .پاورپوینت در مورد الگوهای...
دانلود پاورپوینت در مورد دستور زبان فارسی فعل.دانلود پاورپوینت در مورد...
تحقیق در مورد اهرمتحقیق در مورد...
اینترنت اکسپلورر 7اینترنت اکسپلورر 7...
تحقیق درباره بررسی عوامل مؤثر بر گرایش زوجین به طلاق با نگاهی به آمارها طلاق در ایرانتحقیق درباره بررسی عوامل مؤثر بر...
دانلود پاورپوینت در مورد تقارن و چند ضلعی ها در ریاضی ابتدایی.دانلود پاورپوینت در مورد تقارن...
پاورپوینت در مورد اقدام پژوهی پژوهش در عمل معلم پژوهنده Action Research .پاورپوینت در مورد اقدام پژوهی...
اینترنت DSLاینترنت DSL...
تحقیق درباره بررسی علل پرخاشگری دانش آموزان شهرستان زرین شهرتحقیق درباره بررسی علل پرخاشگری دانش آموزان...
دانلود پاورپوینت ریاضی پنجم اهداف فصل ششم.دانلود پاورپوینت ریاضی پنجم اهداف فصل...
تحقیق در مورد انقلاب خرداد 1284 مرداد 1285تحقیق در مورد انقلاب...
ایمانایمان...
پاورپوینت در مورد اصول ، روش ها و مراحل پژوهش در عمل .پاورپوینت در مورد اصول ،...
تحقیق درباره بررسی علل و شیوع طلاق در شهرستان خمین در سال 1387تحقیق درباره بررسی علل و...
ایران و انقلاب دیجیتالایران و انقلاب دیجیتال...
دانلود پاورپوینت آموزش کتاب جدید التألیف پایه پنجم دوره ابتدایی نسبت، تناسب و درصد.دانلود پاورپوینت آموزش کتاب جدید التألیف...
تحقیق درباره بررسی عشق در جامعه امروزیتحقیق درباره بررسی عشق در جامعه امروزی...
پاورپوینت درس جغرافی افغانستان .پاورپوینت درس جغرافی افغانستان...
تحقیق در مورد انرژی هسته ای و کاربرد آنتحقیق در مورد انرژی هسته...
ایجاد یک ایمیل و فرهنگ اصطلاحات چتایجاد یک ایمیل...
دانلود پاورپوینت در مورد غازها.دانلود پاورپوینت در مورد غازها....
تحقیق درباره بررسی عزت نفستحقیق درباره بررسی عزت نفس...
ایجاد فروشگاه اینترنتی1ایجاد فروشگاه اینترنتی1...
دانلود پاورپوینت دستور زبان فارسی علائم سجاوندی یا نقطه گذاری.دانلود پاورپوینت دستور زبان فارسی...
پاورپوینت گزارش اصلاح الگوی مصرف .پاورپوینت گزارش اصلاح الگوی مصرف...
دانلودمقاله بررسی کامل آشنایی با پول الکترونیکیدانلودمقاله بررسی کامل آشنایی با پول...
تحقیق درباره بررسی شیوه ها و مبانی نظری کاهش تصدیگری خدمات پشتیبانی دانشگاههای علوم پزشکیتحقیق درباره بررسی شیوه...
ایجاد فروشگاه اینترنتیایجاد فروشگاه اینترنتی...
تحقیق در مورد اندازهگیری و مقایسه کیفیت ارائه خدمات بانکی به مشتریان با رویکرد فازی 36 صتحقیق در مورد اندازهگیری...
دانلود پاورپوینت در مورد درصد و کسر اعداد.دانلود پاورپوینت در...
پاورپوینت فارسی اول ابتدایی ترکیب حروف الفبا .پاورپوینت فارسی اول ابتدایی ترکیب...
پرورش کرم ابریشم 13 صتحلیل فضا های شهری کاربری درمانی ( بیمارستان) 61 ص
امامت و امامان دوازده گانه 77 ص
اثرات ورزش بر سلامتی بدن 34 ص
سوره های قران و ترجمه برخی آیات
سوره فلق
سوره فاتحه
سوره المائده آیه 6 12ص
سوره احزاب
فیوز های الکتریکی
توضیحات بیشتر - دانلود
حمل و نقل در چاه 19 ص
حمل و نقل 18 ص
حفاظت از محیط زیست 10 ص
حد و پیوستگی 9 ص
تک یاختهها 33 ص
کلمات کلیدی :طلاعات کافی نقلاب نعتی مصرفzwnj کنندگان ازاریابی نبوه یدگاه ازاریابی رای یجاد رید مشتری های مشتریان واستهzwnj های ازار یابی ازاریابی مشتری محصول مشتریان میzwnj محصولات مبادله رتباط میزان
- ۹۶/۰۹/۱۵